Vejetaryenlar için birbirinden lezzetli 3 vejeburger

0
12

Kim demiş burger sadece etle lezzetli olur diye! Et düşkünlerini bile vejetaryenliğe adım attıran birbirinden lezzetli vejeburger tariflerimiz tam burada.

EKMEĞİNİ DAHİ SİZİN YAPTIĞINIZ ÇOK SAĞLIKLI BURGER

Ekmek için; bir yemek kaşığı kuru maya ve biraz suyu bir kaba alıp, oda sıcaklığında mayalanmasını bekleyin. Mayalandığında, 5 bardak un ve bir tutam tuz ekleyip ara sıra su ekleyerek, kulak memesi kıvamına gelene dek yoğurun. Yağladığınız tepsiye istediğiniz şekilde ve boyutta, parça parça dizin ve mayalanması için üzerini örtün, kabarana kadar bekleyin. 200 dereceye ayarlamış olduğunuz fırına koyun, üzerleri kızarınca ekmekleriniz hazır demektir.

Bol sebzeli köfte için; 4 bardak pişmiş nohut, 3 diş sarımsak, 1 çay kaşığı kimyon, 1 bardak doğranmış mor soğan, 1 bardak doğranmış taze soğan, 1 yemek kaşığı limon suyu, 1 çay kaşığı kişniş, 1 çay kaşığı tuz, 1 bardak ufalanmış bayat kepekli ekmek, 2 tatlı kaşığı zeytinyağını mutfak robotuna atıp, iyice karışana kadar çekin. Köftelerinize şekil verip, buzdolabı poşetine koyarak dondurucuda 10 saat kadar bekletin. 10 saatin sonunda, dondurucudan çıkardığınız köfteleri az yağda önlü arkalı pişirin. Son olarak hazırladığınız ekmeğinizin arasına köfteleri koyun, tercihen sevdiğiniz yeşillikleri ekleyin. İşte muhteşem vejeburgeriniz hazır!

BOL MALZEMELİ VEJEBURGER

Kabuğunu soyduğunuz 1 adet kabağı, 2 adet havucu ve 4 diş sarımsağı rendeleyin. 1 adet kuru soğanı küp küp doğrayın. 3 yemek kaşığı zeytinyağını tavada kızdırın ve doğradığınız soğanları renklenene kadar kavurun. Rendelediğiniz sarımsak ve diğer sebzeleri de ekledikten sonra kavurmaya devam edin. Ocaktan alın ve biraz soğumasını bekleyin. 1,5 su bardağı konserve Meksika fasulyesini ya da haşlanmış fasulyeyi iri taneler kalacak şekilde püre haline getirin. Soğumaya bıraktığınız harcı ve püre yaptığınız fasulyelerinizi bir kaba alın. 1,5 yemek kaşığı kadar taze kişnişi incecik doğrayın, 1,5 yemek kaşığı kimyonu, 3 yemek kaşığı yer fıstığı ezmesini, ½ çay bardağı ay çekirdeği içini, 1 çay kaşığı tuzu ve ½ çay kaşığı karabiberi ekleyip karıştırın. Hazırladığınız bu köfte harcını buzdolabınızda 15 dakika beklettikten sonra az yağlı, önceden ısıttığınız tavada ön ve arkasını kızartın. Vegan köftelerinizi burger ekmeklerinizin arasına artık alabilirsiniz. Domates dilimleri ve marul ekleyip aşırı sağlıklı vejeburgerinize tat ekleyebilirsiniz.

MANTAR SEVENLER İÇİN PORTOBELLO MANTARLI VEJEBURGER

4 adet portobello mantarını yıkayıp, kuruladıktan sonra saplarını kesin. 1 su bardağı su, ⅓ su bardağı soya sosu ve 1 yemek kaşığı taze biberiyeyi karıştırın ve mantarın baş kısımlarını bu sosa koyup, buzdolabınızda 30 dakika kadar bekletin. 1 adet beyaz soğanı kalın ve yuvarlak dilimler şeklinde doğrayın. Önceden 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile ısıttığınız tavaya soğanlarınızı atın ve kavurun. 1 tatlı kaşığı balsamik sirke ekleyerek karamelize edin. 1 adet kırmızı dolmalık biberin içini temizledikten sonra şeritler halinde kesin. Yüksek ısıda ısıttığınız tavanızda, beklettiğiniz mantar karışımını ve kırmızıbiberleri karıştırarak 10 dakika kadar pişirin. Hamburger ekmeklerinizin tabanına önce ½ demet roka ayrıştırın, mantar karışımınızı yerleştirdikten sonra karemelize ettiğiniz soğanlardan ekleyin, hamburgerlerinizi kapatın ve hazır! (HÜRRİYET)

CEVAP VER